Sedan jag började fotografera allt mer regelbundet för ett antal år sedan så har jag blivit mer observant på det jag ser runt omkring mig. Till mina medarbetare på olika jobb jag haft har jag ibland sagt "kommer jag någon gång sent till jobbet så är det sannolikt för att jag stannat för att fotografera".
Det här var en magisk morgon när jag stannade till på väg till kontoret. Ett sådant här magiskt ögonblick kunde jag bara inte missa. Jag hade heller inte med mig min systemkamera så den här gången fick min mobilkamera göra jobbet. Resultatet blev ändå fantastiskt och såna här magiska ögonblick finns kvar i mitt minne även om jag inte har fotot framför mig. Att fotografera har gjort mig mer observant under årets olika årstider och de växlingar som sker i naturen. Det handlar både om de stora vyerna men också om grässtrån, mossa, fjärilar, fåglar och blommor till exempel.
